Autó készítés a bve autó készítő programmal

Írta: Szilágyi András

A leírásban megpróbálunk összerakni egy járművet, amit később fel lehet használni a bve-ben. Ehhez eddig ismerni kellett a b3d fájlok felépítését, és kellett némi térlátási képesség is. Ennek most megpróbálok véget vetni.

Mire lesz szükség?

BVE Autó Készítő 1.2 BVE Autó Készítő 1.1 Structure Viewer
Egy két szó az új verzióról

Legelőször is fényképekre. Minimum 3 kell, de jó ha több is van: A három legfontosabb: oldal, szembe és hátul. Ha ezek a képek megvannak, akkor már összelehet rakni a kocsit, de közel sem olyan szép mintha meglenne még mondjuk a teteje.

Bevallom én sokszor lopom a fényképeket. Nagyon jó gyűjtő hely a különböző hirdetési újságok weblapjai.Gyakorlatilag bármilyen kocsit meg lehet találni bármilyen pozícióból.

Nézzünk egy példát. Én egy Opel Astra személygépkocsit készítettem. Ehhez az alábbi fényképek lettek beszerezve:

Mint látható nem kell feltétlenül a legjobb képeket beszerezni.

Második körben a képeket, egy picit át kell alakítani. Ehhez tudni kell hogy működik a bve. A program felépít egy 3d-s modellt. Erre a modellre kell rátennünk textúrát. Nyilvánvaló, hogy ezeket képeket nem lehet ráhúzni, hiszen mi kocsit akarunk gyártani. Ezért van a transzparent color. Ennek az a lényege, hogyha a program bizonyos színt érzékel, akkor ez a szín áttetsző lesz. Alapból nálunk ez a kék lesz, mert ez relatívan ritkán fordul elő. Tehát annyit kell tenni, hogy a kocsit körbe fessük kékkel. Fontos hogy ezt nagyon részletesen meg kell csinálni. Ha erre nem fordítunk elég időt, később látszani fognak a „szemetek”. A képek átfestés után:

Ha mindennel megvagyunk a képeket át kell méretezni. Az alapszabály: a kép szélessége és magassága is 2 hatvány kell, hogy legyen!

Valószínűleg célszerű a képeket még tovább darabolni, bár már ennyi is elég. Én azért még csináltam egy két plusz képet:

Mint látható a frontot vágtam ketté, de ugyanezt megcsináltam a hátuljával is. Eddig volt a munka első fele. Most már csak össze kell tenni a képeket.

A bve autókészítő

A program megpróbál egy kényelmes felületet biztosítani az autókészítőknek. Sajnos azonban egy autó elkészítéséhez elég sok adat kell. Az alábbi ábra segít ebben egy picikét:

Ezeket az adatokat mind célszerű megadni a programnak. De felmerül a kérdés hogy vajon ha kombi kocsit akarok csinálni, akkor azt hogy lehet. A válasz remélem logikus. A megfelelő adatokat kell beállítani, tehát a hátsó szélvédő1, hátsó szélvédő2 számadatokat kell kicsire állítani.

Én az alábbi adatokat mértem a Corsánál:

Ha elkészítettük az adatokat, akkor azt célszerű elmenteni, nehogy véletlenül megint be kelljen gépelni. :-)

Ha ezekkel mind megvagyunk, akkor már csak a textúrákat kell beállítani. Mindegyiket ugyanúgy kell, tehát csak egy példán fogom bemutatni. Nézzük a kocsi hátulját. Itt két dolgot kell beállítani. A hátulja alját, ami a lámpákat, rendszámtáblát, lökhárítót takarja nagyjából. A másik a hátsó szélvédő. Nézzük meg ezt a 2-t:

Kattintsunk a hátulja alja ikonra. Válasszuk ki azt a képet, ami kell nekünk. Ha rákattintunk a képre akkor ki lehet jelölni a megfelelő területet. Ezt látjuk is a jobb oldalt. Ha megvan a kijelölés akkor módosítsuk egy picit. Pl.: A szélvédő üvege nálam nem téglalap, hanem trapéz. Nálam ilyesmi eredmények születtek:

Nálam vastagon ki lettek emelve a piros vonalak. A programban ez jóval vékonyabb!

Ha mindent beállítottunk, akkor már csak meg kell néznünk a kész alkotást. Ehhez a structure Viewer nevű programot fogjuk használni. Csak el kell indítani az exe-t és rá kell dobni a b3d fájlt. Ha mindent jól állítottunk be, akkor előttünk van az a kocsi amit elképzeltünk

Az oldalról letölthető minden szükséges anyag, ha bármilyen kérdésetek van, írjatok emailt:

Szilagyi at elte pont hu