A leírásban megpróbálunk összerakni egy járművet, amit később fel lehet használni a bve-ben. Ehhez eddig ismerni kellett a b3d fájlok felépítését, és kellett némi térlátási képesség is. Ennek most megpróbálok véget vetni.
Legelőször is fényképekre. Minimum 3 kell, de jó ha több is van: A három legfontosabb: oldal, szembe és hátul. Ha ezek a képek megvannak, akkor már összelehet rakni a kocsit, de közel sem olyan szép mintha meglenne még mondjuk a teteje.
Bevallom én sokszor lopom a fényképeket. Nagyon jó gyűjtő hely a különböző hirdetési újságok weblapjai.Gyakorlatilag bármilyen kocsit meg lehet találni bármilyen pozícióból.
Nézzünk egy példát. Én egy Opel Astra személygépkocsit készítettem. Ehhez az alábbi fényképek lettek beszerezve:
Mint látható nem kell feltétlenül a legjobb képeket beszerezni.
Második körben a képeket, egy picit át kell alakítani. Ehhez tudni kell hogy működik a bve. A program felépít egy 3d-s modellt. Erre a modellre kell rátennünk textúrát. Nyilvánvaló, hogy ezeket képeket nem lehet ráhúzni, hiszen mi kocsit akarunk gyártani. Ezért van a transzparent color. Ennek az a lényege, hogyha a program bizonyos színt érzékel, akkor ez a szín áttetsző lesz. Alapból nálunk ez a kék lesz, mert ez relatívan ritkán fordul elő. Tehát annyit kell tenni, hogy a kocsit körbe fessük kékkel. Fontos hogy ezt nagyon részletesen meg kell csinálni. Ha erre nem fordítunk elég időt, később látszani fognak a „szemetek”. A képek átfestés után:
Ha mindennel megvagyunk a képeket át kell méretezni. Az alapszabály: a kép szélessége és magassága is 2 hatvány kell, hogy legyen!
Valószínűleg célszerű a képeket még tovább darabolni, bár már ennyi is elég. Én azért még csináltam egy két plusz képet:
Mint látható a frontot vágtam ketté, de ugyanezt megcsináltam a hátuljával is. Eddig volt a munka első fele. Most már csak össze kell tenni a képeket.
A program megpróbál egy kényelmes felületet biztosítani az autókészítőknek. Sajnos azonban egy autó elkészítéséhez elég sok adat kell. Az alábbi ábra segít ebben egy picikét:
Ezeket az adatokat mind célszerű megadni a programnak. De felmerül a kérdés hogy vajon ha kombi kocsit akarok csinálni, akkor azt hogy lehet. A válasz remélem logikus. A megfelelő adatokat kell beállítani, tehát a hátsó szélvédő1, hátsó szélvédő2 számadatokat kell kicsire állítani.
Én az alábbi adatokat mértem a Corsánál:
Ha elkészítettük az adatokat, akkor azt célszerű elmenteni, nehogy véletlenül megint be kelljen gépelni. :-)
Ha ezekkel mind megvagyunk, akkor már csak a textúrákat kell beállítani. Mindegyiket ugyanúgy kell, tehát csak egy példán fogom bemutatni. Nézzük a kocsi hátulját. Itt két dolgot kell beállítani. A hátulja alját, ami a lámpákat, rendszámtáblát, lökhárítót takarja nagyjából. A másik a hátsó szélvédő. Nézzük meg ezt a 2-t:
Kattintsunk a hátulja alja ikonra. Válasszuk ki azt a képet, ami kell nekünk. Ha rákattintunk a képre akkor ki lehet jelölni a megfelelő területet. Ezt látjuk is a jobb oldalt. Ha megvan a kijelölés akkor módosítsuk egy picit. Pl.: A szélvédő üvege nálam nem téglalap, hanem trapéz. Nálam ilyesmi eredmények születtek:
Nálam vastagon ki lettek emelve a piros vonalak. A programban ez jóval vékonyabb!
Ha mindent beállítottunk, akkor már csak meg kell néznünk a kész alkotást. Ehhez a structure Viewer nevű programot fogjuk használni. Csak el kell indítani az exe-t és rá kell dobni a b3d fájlt. Ha mindent jól állítottunk be, akkor előttünk van az a kocsi amit elképzeltünk
Az oldalról letölthető minden szükséges anyag, ha bármilyen kérdésetek van, írjatok emailt:
Szilagyi at elte pont hu